9 Ekim 2012 Salı

KAPAK SAYFASINI BEĞENDİĞİM KİTAPLAR

bir yayınımda bahsetmiştim; beğendiğim kitap kapaklarını yayınlayacağım diye. kitapların içeriği elbette ki önemli olan; fakat kapaklarının kalitesi ve kitabı tek bir resimle anlatışı da beni etkiler. örneğin aşağıdaki kitaplar gibi...























'Aşkın Ev Hali' : bu kitabı evlenmeden önce mutlaka okumalısınız. erkeğin gözünden olanları Ahmet Bulut, kadının gözünden olanları ise; Gülseren Gümüş anlatmış. ama açıklamalı bir şekilde; yani nedenleriyle ve yumuşak bir dille. ayrıca evliliğe dini açıdan yaklaşan, öğüt verici bir kitap. kapağın pembe ve mavi yumuşak renkleri, nasıl da 'oku beni' demiyor mu? :) yuvadaki düzeni dişi kuş kurar; ama o düzeni kurmak için gerekli malzemeleri de erkek dışarıda çalışarak eşine temin eder, yuvasına getirir. çok şirin değil mi ?

'Sufi Gözüyle Kadın': bu en sevdiğim kitaplardan biri. hatta okuyalı baya oldu, o yüzden bir kez daha elime alıp okumayı istiyorum. kadın sahabelerden örneklerle kadını öyle güzel anlatan bir kitap ki ben çok beğenmiştim. başta kadınları yerdiğini, küçük düşürdüğünü falan algılayabilirsiniz, sonrasında öyle güzel açıklıyor ki. İslamiyeti' in kadına ne kadar değer verdiğini bir kez daha anlıyorsunuz. kapak sayfası da hoşuma gidiyor benim...


'Küçük Mucizeler Dükkanı': klasik oldu Debbie Macomber' in kitapları. bu ilk çıkarttığı kitabı. daha önce de bloğumda bahsetmiştim bu kitaptan; sıcacık içine alıveren bir kitap. farklı farklı hayatların, bir yumak dükkanında kesişmesi ile sizi sürüklüyor. diğer serilerini okuyamadım henüz; ama okuyan arkadaşlar hemen hemen aynı tarz, biraz sıkıyor dedikleri için pek de elime alasım gelmedi sonradan. bir de bu tarz kitapları ara ara okumayı seviyorum. yani daha çok bana bir şeyler katan kitaplar okumak istiyorum, özellikle de son zamanlar. ama arada böyle hayat hikayelerinin anlatıldığı öykü ve romanlar da hoşuma gitmiyor değil. bazen gerçekten bu tarz kitaplara da ihtiyaç duyuyorum. kitabın içeriği kadar, kapağı da çok sevimli değil mi? hep böyle minik ve şirin bir atölyemin ya da dükkanımın olmasını hayal etmişimdir ahh ahhh :(


'Katre-i Matem': neden bin defa elime alıp da bitiremediğim bir kitap olsa da aslında güzel, sürükleyici bir kitap. sanırım ben biraz ara verince soğudum kitaptan ve bir daha da ne zaman elime alsam bitiremedim. halbuki İskender Pala' nın Yunus Emre' yi anlatan 'Od' kitabını bir çırpıda okumuştum. siz de inanır mısınız; 'bir kitabı okurken yarım bırakıp başka kitaplara başlayınca ve o kitabı bir daha geri dönüp tamamlamazsanız eğer insanda genel anlamda bir unutkanlık yapıyormuş?' :/ böyle bir şey duymuştum, aslı olabilir mi bilemiyorum ama tüm olasılıklara karşı ben bu kitaba geri dönmeyi düşünüyorum :)

kitaplar hakkında tavsiye ve eleştirilerinizi beklerim. keyifli okumalar...

























5 yorum:

  1. böyle güzel kapaklı kitaplara bende bayılıyorum :)))

    canım bana mutlaka beklerim :))

    YanıtlaSil
  2. Hiçbirini okumadım malesef :( o yüzdn eleştiremicem ama ilk kitabı okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim cnm zaten incecik bir kitap,
      tadı damağındaa kalanlardan :)

      Sil
  3. Askın ev hali gercekten cok sirinmiş. Bana da beklerim :)

    gorgeousofmyworld.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen geldim iade-i ziyerete ben de :)

      Sil