30 Mayıs 2012 Çarşamba

AKŞAM YEMEĞİNE MİSAFİR...? YEMEĞE NE YAPMALI...?

Merhaba arkadaşlar... Postlarım arasında en çok misafir soframa olan ilginiz beni memnun etti. Yemek, kurabiye, pasta işlerine mi girişsem diye düşünmüyor değilim :) Boş durmayı sevmiyorum, bir şeyler üretebilmek ve bunun beğenisini görmek beni çok ama çok mutlu ediyor. Henüz blog dünyasında yeni olsam da, şimdiden farkındayım ki; bloğuma bir şeyler yazmak beni çok mutlu ediyor. Benimkisi her telden, ortaya karışık bir blog... Ben seviyorum böyle olmasını; çünkü sırf moda blogları, ya da sırf yemek, seyahat, şiir blogları beni sıkıyor. İçinde her şeyden birazcık olması, farklılıkların olması beni daha çok çekiyor kendine bu ortaya karışık bloglarda :) Modayla başladım evet; kıyafetleri birbiriyle yakıştırabilmek, renkleri farklı alternatiflerle kullanabilmek benim hoşuma gidiyor. Ama bloğumu sadece bununla sınırlı tutmak istemiyorum. Bu benim kişisel bloğum ve eğlenceli bir şekilde süsleyebilmeliyim, özgür olabilmeliyim. Blog da bize bu fırsatı veriyor zaten :)

Neyse gel gelelim ki bu haftasonuna kısmetse misafirlerim var :) Misafir ağırlamayı çok seviyorum. Her ne kadar deli gibi stres olsam da, inanın vaktimin hep sınırlı olmasından. Alalacele temizlikti, yemekti  istediklerimin hep altında kalıyor. Tabi bana göre, yani misafirlerim yemek sonunda tarif istediklerinde eşim masanın altından ayağımı dürtüyor: Bak 'istediğim gibi olmadı işte' diye yakınmalarıma cevap olaraktan :) 

Şuan kafamda tasarladığım bir iki şey dışında menüyü oluşturamıyorum. Farklı şeyler yapmak istiyorum ama ilk deneyimimi misafirlerim için yapmamın ne kadar doğru sonuçlar çıkarabileceğini kestiremiyorum. Bu kez daha çok sofra süslemelerine önem vermek, değişik bir süsleme yapmak istiyorum, fakat onun için de alışverişe çıkıp değişik süslemeler bulmam gerekecek. Ayy ne kadar yakındım; ama anlayın gerçekten misafirlerimi çok çok güzel ağırlamak ve memnun etmek benim için çok önemli. Süslenmiş bir sofra, uğraşılmış yemekler, karşındaki insana ne kadar değer verdiğini gösteriyor bence.

Netten bir kaç süslü sofra buldum. Bu misafirler için değil de, daha çok eşinizle güzel bir yemek için hazırlanabilir. Sizinle paylaşmak istedim, çok şirin, romantik renkler ve desenler...


Şu mum olayına da bayıldım; daha önce hiç aklıma gelmemişti böyle bir şey. Ama sade ve şık duruyor kesinlikle...



Misafirler için çok mu romantik kaçar diyorsunuz? :D Belki masada değil de evin farklı yerlerinde durabilir. Mesela konsolun üzerinde. Bunu denemek istiyorum.

Salata yerine küçük atıştırmalıklar daha çok hoşuma gidiyor. Örneğin bu zeytinyağlı, sarımsaklı kırmızı biber sarmasından yapabilirim diye düşünüyorum. Ne dersiniz?


Benim  havuçlu, kabaklı salatamda meşhurdur. İçine de bol ceviz ekledim mi harika oluyor. Belki yine yapabilirim. Tüm yaptıklarımı sizin için fotoğraflayacağım Allah kısmet ederse. 

Çocuklar için yapılan bu süslü mamalara da bayıldım. Kahvaltı sofralarına, hele ki çocuklu misafirleriniz gelecekse; yapılabilecek değişik süslemeler var. Çocuklarınız bunlarla oyalanıp, aynı zamanda keyifle yemeye çalışırlarken, siz de rahatça kahvaltınızı yapabilirsiniz diye düşünüyorum :) Çocukları da düşünüp, onlara da böyle sevimli şeyler sunabiliriz.





                                Şimdilik benden bu kadar, takipte kalın :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder