19 Haziran 2012 Salı

EL EMEĞİ, GÖZ NURU SECCADELERİM VE ÇEYİZLİK BİRKAÇ ŞEY




Bunlar çeyizlik kendime ve eşime işlediğim seccadeler. Hakikaten gözümün nurunu akıtarak, gece gündüz demeden işlediğim pek kıymetlilerim benim :) Heleki eşiminkine hakkaten gözümün nurunu akıtmışımdır diyorum :) Çünkü siyah etamini işlemek zor, gözü çok yoruyor. Ama değdi diye düşünüyorum.


Bu da çeyizimdeki damat saccadesi. Bu kadarını da ben yapmadım, merak etmeyin :) Tüm elişlerini sevmişimdir ama danteli bir kez elime alıp da denemedim bile nedense. Bunu rahmetli anneannem örmüş benim çeyizime diye. Seneler sonra çıkartıp, yıkayıp satenle kaplattırdık. Gerçekten çok şık oldu. 




Vee bu nişan yastığımız; nişan tepsimiz yani. Artık moda buymuş, ben de bilmiyordum. sagolsun kayınvalidem kendi dikmiş bunu bizim için. Eee gelin, kaynana toprağından olurmuş, derler sanırım doğru bir söz :)
 



İşte klasik nişan bohçasının senelerdir vazgeçilmezi; ayna takımı. Bir çoğu şimdi gerek görmüyor bunları almaya. Evet sadece süs amaçlı duruyor, ama eski bir gelenek olması açısından benim hoşuma gidiyor.


 

Yine nişan bohçasının makyaj sandığı. Bunun büyüğü de var onu fotoğraflamamışım, yumurtlayan sandıklar; büyüğü de seccade, yazma, patik koymak için çok kullanışlı oluyor. Bilirsiniz kızların çeyizinde yüzlerce patik(çetik diyenler de var) ve yazma olur :) Annenize bu kadarına gerek yok deseniz de, yokmuşcasına örür de örürler. Aman az olmasın, çok çok olsun :) Saolasun annelerimiz ve büyüklerimiz :)


Söz çikolata kasem. Çikolatalarını yiyince çiçekleri kaldı geriye. Tesadüfen oturma odamla uyumlu olduğu için mutlu oldum :)

Evet benden bu kadar. El emeğini daha da geliştirmek için proje ve önerileriniz, ya da kampanyalarınız varsa açığım. Görüşmek dileğiyle, sevgiyle kalın....

4 yorum:

  1. hepsıde ayrı ayrı guzel canım yaa..
    seccadelerıne bayıldım gule gule namaz kılın ınsallah..
    uzuk yastıgın benımkısıne benzıo kalplii..;))
    hersey gonlunce olmus nekadar guzel..<3

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun cnm, amin inşallah...
    Rabbim herkesin gönlüne göre versin.
    beğenilerin için de ayrıyetten teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. ne emek vardır o seccadelerde, etamin işlemek çok zevkli ama emek isteyen bir iş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. aynen öyle zahmetli ve uzun zaman gerektiren bir iş, aylarca işliyorsun. ama inanılmaz keyifli aynı zamanda. çok saol evimbenimatölyem :)

    YanıtlaSil