5 Eylül 2012 Çarşamba

TATİL-2: MUĞLA-AKYAKA-MARMARİS

Tatil postlarımıza tam gaz devam ediyoruz. Muğla' ya girdiğimiz gibi karşılaştığımız manzara ve doğru bir tercih yapmanın verdiği mutlulukla, arabayı durdurup bu harika manzarada bir fotoğraf çektirmeliydik. Tepe olduğu için öyle rüzgar vardı ki; şalım falan kaymış, zaten onca yoldan sonra arabadan indiğimde pestilim çıkmıştı yorgunluk ve sıcaktan.

Akyaka'da kaldığımız apart otel... Biz teras katında kalıyorduk. Fotoda pek gözükmemiş.

Alt kattakiler mutfaklı, bir kaç odalı falandı. Ama biz iki kişi olduğumuz için çatı katını tercih ettik. Tek bir yatak odası ve banyosu vardı. Bir de mini bir buzdolabı. Kahvaltılıklarımızı marketten alıp buzdolabımıza koyduk ve sabahları kahvaltımızı terasımızda yapmaya karar verdik. Dilerseniz otelin sabah kahvaltısı da vardı ekstra cüzi bir ücret karşılığı. Palmis Apart Oteli internetten tesadüfen bulduk ve gayette memnun kaldık. Rahatsız eden yok, gürültü, müzik sesi yok, tam dinlenilecek bir yerdi. Akyaka' da konaklama ücretleri daha makuldü. Üstelik ramazan sonrası fiyatların 2 hatta  3 katına çıktığı bir ayda olmamıza rağmen. Otel hakkında ayrıntılı bilgi almak isteyenler için minikatolyem@gmail.com adresimden sorularınızı cevaplayabilirim. Ayrıca otelin kendi sitesinden de bilgi alabilirsiniz : http://www.palmissapart.com/

Kaldığımız terastan gözüken mazara...

Civardaki diğer oteller... Köyün mimarisi hep bu şekilde. Farklı bir yapı yok. Bölgeye gelen ilk mimarlardan biri birkaçı evi böyle yapınca, diğer mimarlar da köyün bu mimarisini bozmak istememişler ve bir gelenek gibi bu yapılaşmayı sürdürmüşler. Çok da hoş olmuş doğrusu.

Terasımız...

Heheh süperiz dimi :) Babam olmasa bu şemsiyeyi almak aklımızın ucundan bile geçmemişti. Ama her gün babamı andık, iyiki akıl etmiş de bu şemsiyeyi bize vermiş tam yola çıkarken diye. Çünkü halk plajları felaket kalabalıktı. İnsanlar şezlonglarda resmen dip dibe yatıyorlardı. Zaten öyle bir ortama girmek dahi istemedik. Araba da olunca hep güzel koylar keşfetmeye koyulduk. burası Akyaka' da Çınar Plajı. Resmen bize ait gibiydi :) Deniz mükemmel, resmen turkuaz mavi ve çok berrak. Zaten o taraflar hep mavi bayrak almış plajlardı. Ama mutlaka deniz ayakkabısı almalısınız oraya giderken; çünkü kimi yerlerin ilk giriş kısmı çakıllı ve yer yer deniz kestaneleri vardı. Çınar Plajı sırf çakıllıydı ama diğer koylar daha çok kumdu ve deniz kestanesi  pek yoktu. Deniz ayakkabılarıyla da çok rahat ettik. Denizden huylananlar için çok iyi :)

Haşemamı nasıl buldunuz? :) Haşemaya karşı olanlar var; ama ben öyle düşünmüyorum. Gayet eşofman gibi duruyor anında kuruyor, üzerinize yapış yapışta durmuyor ayrıca. Bence oldukça kullanışlı. neden örtülü bayanlarda Rabbimin bu güzelliklerinden yararlanamasın? Ben çok rahat ettim, üzerine de ince bir şalla biraz haşemaların o robot görüntüsünden kurtulabiliyorsunuz :) Ayrıca Minik Atölyem' in sipariş çantalarından birini iyiki yanıma almışım. Plaj çantası olarak kullandım ve dünyanın eşyasını, havlusunu koymama rağmen; beni yarı yolda bırakmayarak çok işime yaradı. Almak isteyenler için; 4 tl ye Minik Atölyem' den temin edebilirsiniz.

Akşamları da Marmaris' e gittik. Marmaris' in çivisi çıkmış durumda ne yalan söyleyeyim. Her yer turist kaynıyor, ülkemizin güzelliklerinden bizlerden çok onlar faydalanıyor. Bütün dükkan isimleri İngilizce yazılmış. Türkçe isimli bir mağaza  göremedim desem yeri. Sanki Türkiye' de değil, yabancı bir memlekettesiniz. Zaten tatil boyunca yemek konusunda çok sıkıntı çektik. Yeri geldi çok moralim bozuldu, ağrıma gitti. Bir tane alkolsüz restorant yoktu. Lahmacuncu da bile alkol mü olur, evet vardı. Oturup oturup, menüye baktıktan sonra kalktığımız çok yer oldu. İnat etmiştik ya onlara para kazandırmayacaktık. Kim bilir bizim de oraya verdiğimiz parayla yine alkol alınacaktı. Ve biz de yok yere günaha girecektik. Deniz kenarında hele alkolsüz hiç bir yer yok ve en güzel yerlerde paramız olduğu halde oturamamak çok can sıkıcı. Direndik, nefsimize söz geçirerek, cennette daha güzel mekanlarda da inşallah bizler otururuz diyerek sokaklarca gezdik uygun bir yer bulabilmek için. Konya mutfağı orada favorim oldu. İki farklı yerde de bulduğumuz konya mutfağında da alkol yoktu. Takdirimi aldılar valla bravo :) Zaten etli ekmeğe bayılırım, ohh çok da iyi denk geldi.

Alabi Restorant kurtarıcımız oldu. Gerek sunumu, gerek sakinliğiyle güzel bir yemek yediğimiz bir mekandı.

Marmaris' in kızarmış dondurmasını yerken :)

Aaaa kombin yayınlamadan olur mu :)

Bu fotoğraflar da başka bir akşam gittiğimiz Marmaris turundan...

Burası büyük bir meydan. Ve arkada gördüğünüz fiskiyeden fışkıran sular, müzik eşliğinde göğe doğru yükselerek adeta dans ediyor. İlgi çok büyük, bütün herkes fotoğraflamanın peşinde olduğu için biz ancak şov bitince fotoğraf çekinebildik.

Bu gördüğünüz devasal bir yolcu gemisi. Sanırım tüm turistler bu gemiyle gelmiş oraya. Öyle büyüktü ki Titanic geldi aklıma :)

Eee bir yorgunluk kahvesi içmeden olur mu? :) Sevgiyle kalın, yarınki gezi postlarında görüşmek dileğiyle...